Τρίτη 20 Αυγούστου 2013

Υπάρχουν βιβλία στην Αστυπάλαια

Δεν έχω Kindle ούτε άλλο μηχάνημα που να παίζει το ρόλο κινητής βιβλιοθήκης. Έτσι πάντοτε στις διακοπές προσπαθούσα να προβλέψω πόσα βιβλία χρειαζόμουνα εκεί στο νησί της ξηρασίας, φροντίζοντας να εξασφαλιστεί και ο ανάλογος χώρος στις αποσκευές. 

Φέτος για πρώτη φορά άρχισα να ψάχνω με ποιον τρόπο θα μπορούσα να  συμπληρώσω το εκδρομικό μου ραφάκι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, αφού εκτός από το φόβο του τερματοφύλακα πριν το πέναλτι υπάρχει και ο φόβος του βιβλιόφιλου χωρίς βιβλία.

Βρέθηκα, που λέτε, στην Αστυπάλαια και με μια πρώτη έρευνα αγοράς βρήκα ένα βιβλιοπωλείο με αρκετά ευπώλυτα τύπου Μαντά και μερικά αξιόλογα βιβλία που θα μπορούσαν να μπουν στη λίστα μου. Δίπλα στο παγωτατζίδικο στον Πέρα Γιαλό μπορούσα να ξοδέψω τα τελευταία μου ευρώ, αν χρειαζόταν, κάτι που απευχόμουνα, γιατί αυτό θα συντόμευε τις διακοπούλες μου.

Δεύτερη λύση, στη Χώρα  υπάρχει δανειστική βιβλιοθήκη που το μεν ελληνόγλωσσο τμήμα είναι δίπλα στο εκκλησάκι της Αγίας Άννας, πριν το παλιό ιατρείο, ενώ το ξενόγλωσσο στεγάζεται σε ένα από τους μύλους.


 Καθημερινά έβλεπα μια καθηγήτρια που είχε αναλάβει να κρατάει ανοιχτούς τους ναούς της γνώσης.
Τρἰτη λύση, στη Χώρα μετά τους Μύλους σε ένα άπλωμα κάθε βράδυ υπάρχει υπαίθριο βιβλιοπωλείο σε πάγκους. Ο ιδιοκτήτης είναι από την Κάλυμνο, η πωλήτρια από την Αστροπαλιά.

  

Τέταρτη λύση: σε ένα παντοπωλείο στον τελευταίο μύλο της Χώρας ανακάλυψα μία περιστρεφόμενη βιβλιοθηκούλα γεμάτη από βιβλία των εκδόσεων Άγρα.
 Ο κύριος Ηλίας Χρυσοχός ο ιδιοκτήτης με πληροφόρησε πως ο εκδότης που κάθε χρόνο πηγαίνει στο νησί,  έχει εγκαταστήσει αυτό το θησαυρό εκεί. 
Φανταστείτε τη χαρά μου, αφού αγοράζω σχεδόν οτιδήποτε βγάλουν αυτές οι εκδόσεις.
Πέμπτη λύση που την εφαρμόσαμε με μια φίλη: Διάβασε το πρώτο μιας τριλογίας και ήθελε και τα άλλα δύο. Πήραμε τηλέφωνο σε γνωστό βιβλιοπωλείο της Αθήνας ( Πολιτεία) και χωρίς επιβάρυνση, αφού τα βιβλία που αγόρασε κόστιζαν πάνω από 35 ευρώ, παραγγείλαμε και τα παραλάβαμε την επόμενη μέρα(!!!).


Πέρασαν οι μέρες,  τα βιβλία μου τελείωναν, δεν είχα διάθεση να διαβάσω δεύτερη φορά τα ίδια και ως έκτη λύση εμφανίστηκε στο νησί φίλη μπουκρόσσερ που απελευθέρωσε 3 βιβλία, τα οποία φρόντισα να διαβάσω.
 Έβδομη λύση: στο ταξίδι της επιστροφής, κυριακάτικη εφημερίδα προσέφερε Φώκνερ, τη βουή και τη μανία. Το ξαναδιάβασα με χαρά.
Ο καθένας έχει τις λύσεις του. Με δανεισμό, αγορά, από εφημερίδες και φίλους, το βιβλίο ανοίγει παράθυρα στον κόσμο για να αντικρίσουμε την ομορφιά του.
Τώρα, σπίτι μου πια, άρχισα "το τρίτο ράιχ"  του Μπολάνιο, από τις αγαπημένες μου εκδόσεις Άγρα.

                                       Καλό υπόλοιπο Αυγούστου.

3 σχόλια:

  1. Γιάννη, πάντα βρίσκονται ευρηματικές λύσεις για τους απανταχού βιβλιόφιλους! Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υπάρχουν ομάδες στις οποίες πραγματοποιούνται ανταλλαγές βιβλίων...
    περιμένουμε με αγωνία τις εντυπώσεις/κριτικές/σχόλια για τα βιβλία που διάβασες...
    εγώ φέτος εντρύφησα στην Καρυστιάνη! τη βρήκα μοναδική και καθόλου "εύπεπτη"
    αγόρασα και τον "πότη" του Fallada αλλά ακόμα δεν το διάβασα! καλό απόγευμα με δημιουργικές αναγνώσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να έχουμε δύναμη να διαβάζουμε και να ζούμε στον πραγματικό κόσμο. Η Καρυστιάνη αξιόλογη συγγραφέας είναι και όχι μόνον, ο Πότης εξαιρετικό βιβλίο, όπως και το Μόνος στο Βερολίνο του Φάλλαντα.

      Διαγραφή
  2. Παντού υπάρχουν βιβλία! Και στο πιο μικρό μέρος αυτής της χώρας σίγουρα κάτι μπορείς να βρεις! Πολύ όμορφη ανάρτηση, μου θύμισες τις δικές μου εξορμήσεις εντοπισμού βιβλίων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή